۱۳۹۹-۰۷-۰۴

بدرفتاری ماموران سپاه با نازنین زاغری

نازنین زاغری از ‘بدرفتاری’ ماموران سپاه شکایت كرد

خانم زاغری اواخر اسفند سال گذشته به همراه شمار دیگری از زندانیان به دلیل شیوع کرونا در زندان‌های ایران با پابند الکترونیکی از زندان به منزل والدینش منتقل شد. او اجاره ندارد بیش از سیصد متر از محل سکونتش فاصله بگیرد.

نازنین زاغری از ‘بدرفتاری’ ماموران سپاه شکایت كرد، نازنین زاغری اعلام کرد که سپاه پاسداران در ایام حصر خانگی در خانه والدینش در تهران برای او ایجاد مزاحمت کرده است.

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی که در تهران و در خانه والدین خود در حبس خانگی به سر می‌برد، طی گزارشی که به دادستانی تهران و وزارت خارجه بریتانیا ارسال کرده است، گفت: سپاه پاسداران او را در حالی‌که در خانه والدینش بوده مورد آزار و اذیت قرار داده‌است.

زاغری می‌گوید یک مامور سپاه پاسداران صبح سه‌شنبه با منزل والدین خود تماس گرفته و او را به خراب‌کردن مچ‌بند زندانش متهم کرده و به او هشدار داده‌ که او را به دادگاه انقلاب خواهند برد.

بنابراین گزارش، پس از ‌آن مامور سپاه به درب منزل آنها رفته، اما از آنجا که او از مسئولان زندان نبوده خانواده زاغری او را به داخل راه ندادند.

دادستانی احتمال داد به سبب یک مشکل فنی در پابند کژتابی‌هایی پیش آمده باشد

دادستانی در پاسخ به زاغری تصريح كرد: به زودی در ملاقات حضوری درباره این موضوع با او گفت‌وگو می‌کند. زاغری هم اعلام کرد که وکیل او می‌بایست در این ملاقات حضور داشته باشد.

دادستانی احتمال داد به سبب یک مشکل فنی در پابند کژتابی‌هایی پیش آمده باشد. خانواده زاغری ولى از توضیحات دادستان قانع نشدند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد تبادل همه زندانیان را داد. بحث تبادل زندانیان بین ایران و بریتانیا اما هنوز مطرح نشده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر