۱۳۹۹-۰۶-۲۴

محکومیت ولی قره باشی به ۳ سال و ۳ ماه حبس



ولی قره باشی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال و ۳ ماه تعزیری محکوم شد. وی کارگر ساختمانی ساکن خرم آباد می باشد و از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانالهای گروه های معاند نظام محکوم به حبس شده است.
علت بازداشت

پس از افزایش ناگهانی نرخ بنزین، میلیون‌ها معترض در ده‌ها شهر ایران دست به تظاهرات زدند. هر چند در ساعات اولیه سمت و سوی اعتراضات افزایش نرخ بنزین را هدف قرار گرفته بود، اما کمی بعد اعتراضات به سمت مخالفت با حکومت پیش رفت. از لحظات اولیه حضور مردم در خیابان‌ها، در بسیاری نقاط شلیک به سوی معترضین آغاز شد و نیروهای امنیتی صدها تن را کشتند یا زخمی کردند. بسیاری اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را عظیم‌ترین خیزش علیه حکومت تا آن زمان و واکنش جمهوری اسلامی را وسیع‌ترین سرکوب معترضین غیرحزبی می‌دانند.

1398/8/25

هم ‌زمان با آغاز تظاهرات سراسری آبان ۹۸، شمار زیادی از معترضین توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدند. عمده این افراد مدتی بعد از زندان‌های ایران آزاد شدند، اما بازداشت برخی از آن‌ها تداوم یافت؛ آقای قره باشی نیز مدتی بعد به قید وثیقه آزاد شد.

1399/2/18

از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب خرم آباد به ریاست قاضی حسن کرم پوری، بابت اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به سه سال و به سبب اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. گفته می‌شود دادگاه در تصمیم خود مبنی بر محکومیت ولی قره باشی، به دنبال کردن کانال‌های جریان‌های مخالف نظام، استناد کرده است.

21/5/1399

شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر لرستان، با رای مستشاران علی امرایی و فخرالدین کرد علیوند، ولی قره باشی را به زندان محکوم کرد. بر اساس رای دادگاه، حکم سه ساله وی به دو سال و هفت ماه و ۱۵ روز و حکم یک ساله او به هفت ماه زندان کاهش یافته است. با اعمال ماده ۱۳۴، حکم دو سال و هفت ماه و ۱۵ روز برای وی قابل اجرا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر