۱۳۹۹-۱۰-۰۱

اعتراضات اجتماعی در ایران ۳۰ آذر ۹۹

سرخط اخبار اعتراضات اجتماعی در ایران ۳۰ آذر ۹۹

سرخط اخبار اعتراضات اجتماعی در ایران ۳۰ آذر ۹۹ که در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف کشور جریان داشته است توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گردآوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد.
در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۶ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

تهران – روز یکشنبه ۳۰ آذرماه، شماری از غارت شدگان سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی)، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان  بانک مرکزی واقع در تهران، تجمع کردند. «شعار مالباختگان،  نعمتی حیا کن مملکت را رها کن » (به ادعای دولت، سامانه نیما با هدف شفاف‌سازی فرآیند واردات و صادرات راه‌اندازی شده و نرخ‌گذاری ارز از کارکردهای اصلی این سامانه عنوان شده بود).

  یزد – روزیکشنبه ۳۰ آذرماه، دومین روز از تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات آموزشی سال ۹۳ به بعد استان یزد مقابل استانداری برگزار شد. معلمان گفتند: « تا به چهار خواسته قانونی خود نرسند، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. معلمان خرید خدمات خواستار اجرای صحیح شیوه نامه، تسویه حقوق سال تحصیلی گذشته و جاری، تعامل مسئولان استانی با شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاح مصوبه اخیر و رایزنی با نمایندگان استان در مجلس برای بررسی جدی طرح استخدامی در کمیسیون آموزش با دوره دانشگاه فرهنگیان و آزمون دوره هستند.»

یزد.تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات آموزشی سال ۹۳۹۹۰۹۳۰

اصفهان – باغداران شرق اصفهان  روز شنبه ۲۹ آذر در اعتراض به تخریب باغها  مقابل استانداری اصفهان تجمع اعتراضی برپا کردند. معترضین نسبت به تخریب باغهایشان معترض بوده و می گفتند چرا با باغهاغی لاکچری برخورد نمی شود؟

بندرعباس- کارگران شهرداری بندرعباس روز شنبه ۲۹آذرماه،‌ در اعتراض به عدم دریافت مطالبات معوقه خود مقابل پارک جنگلی این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

یزد-معلمان خرید خدمات آموزشی یزد روز شنبه ۲۹آذرماه، به عدم پرداخت مطالبات مزدی و عدم تبدیل وضعیت شغلی خود مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تهران – رانندگان تاکسی های فرودگاهی تهران ، جریمه های صورت گرفته در آزادراه های الکترونیکی را نامتعارف دانسته و به توقف خودروهای خود به دلیل عدم پرداخت این جریمه ها تجمع اعتراضی کردند.

میناب-شنبه‌ ۲۹ آذر ماه۹۹ ماموران امنیتی به منازل مردم بلوچ در شهرستان میناب بدون حکم قضایی یورش برده اند. ماموران امنیتی، سوخت این مردم را به بهانه قاچاق مصادره کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت بین زنان و کودکان شده و با برخورد تند و زننده به آنها بی احترامی و فحاشی کردند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر