۱۳۹۹-۱۰-۲۰

دروغ و پنهانکاری حتا درباره خرید واکسن! علی خامنه‌ای: «من» به واکسن‌‌های آمریکایی و انگلیسی اعتماد ندارم و قبلا به مسئولان گفتم ورودشان ممنوع است

دروغ و پنهانکاری حتا درباره خرید واکسن! علی خامنه‌ای: «من» به واکسن‌‌های آمریکایی و انگلیسی اعتماد ندارم و قبلا به مسئولان گفتم ورودشان ممنوع است!


-خامنه‌ای گفت که پیشتر دستور ممنوعیت واکسن‌های امریکایی و انگلیسی را به مسئولان داده بود و حالا عمومی اعلام می‌کند. ولی تا کنون هیچیک از مقامات وزارت بهداشت در این زمینه سخنی نگفته بودند و درباره خرید و واردات این واکسن‌ها دروغ گفته و پنهانکاری می‌کردند!
-رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید «اگر آمریکا و فایزر می‌توانند واکسن تولید کند، چرا به ما می‌خواهند بدهند؟ چرا خودشان مصرف نمی‌کنند که اینقدر مُرده و کُشته زیاد نداشته باشند (باخنده)!»
-او گفت که شرکت‌های تولیدکننده واکسن می‌خواهند واکسن‌ها را روی مردم دنیا امتحان کنند!
-دکتر نامدار بقایی یزدی متخصص میکروبیولوژی می‌گوید «ممنوعیت واکسن‌های غربی در ایران به آمریکاستیزی و اسرائیل‌ستیزی و غرب‌ستیزی‌ جمهوری اسلامی برمی‌گردد که موضوع جدیدی هم نیست و حتا در مورد واکسن نیز دخیل شده است.»
-بقایی یزدی می‌گوید: «قول می‌دهم آقای خامنه‌ای و خانواده‌اش واکسینه شدند با یکی از همین واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی.»
-دکتر بقایی یزدی در واکنش به اینکه خامنه‌ای پرسیده اگر شرکت‌های داروسازی آمریکایی و انگلیسی واکسن دارند، چرا آمار مرگ ‌و میر در آنها بالاست، گفت: «ایشان سن‌شان بیش از اندازه بالا رفته و مغزشان دچار اختلال شده و چشم‌شان هم نمی‌بیند. اگر الان نگاه کنند، با همین واکسن‌ها، یک و نیم میلیون نفر در بریتانیا واکسینه شدند. در اسرائیل دشمن‌شان روزی ۱۵۰هزار نفر واکسینه می‌شوند و ۱۲درصد جمعیت اسرائیل واکسینه شده‌اند.»
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ برابر با ۰۸ ژانویه ۲۰۲۱


علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی ورود واکسن کُرونای تولید آمریکا و انگلستان به ایران را ممنوع اعلام و نسبت به واکسن‌های تولیدشده‌ی این کشورها ابراز بی‌اعتمادی کرد! با این دستور ورود پیشروترین واکسن‌های کُرونا از «فایزر»، «مُدرنا» و «آکسفورد» به ایران ممنوع و عرصه برای وارد کردن واکسن‌های چین و روسیه فراخ شد.
مردم ایران در حالی با تشکیل کمپین‌ #واکسن_بخرید بطور گسترده خواستار خریداری واکسن‌های معتبر کُرونا برای پاسداشت سلامت خود و خانواده‌هایشان به عنوان ابتدایی‌ترین حق انسانی شده‌اند که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی امروز جمعه ۱۹‌دی‌ماه در سخنانی صراحتا وارد کردن واکسن‌های کُرونای تولید کشور آمریکا و انگلستان را ممنوع کرد.
او گفت که قبلا این ممنوعیت را به «مسئولین» اطلاع داده و حالا بطور عمومی اعلام می‌کند.
تا پیش از این سخنرانی، هیچیک از مقامات وزارت بهداشت از ممنوع شدن واردات اصلی‌ترین واکسن‌های کُرونا به ایران توسط حکم حکومتی خامنه‌ای خبر نداده بودند و در طول این مدت همواره اینگونه جلوه دادند که مشکلات حمل‌ و نقل واکسن‌ها و تهیه تجهیزات خنک‌کننده را دارند و یا واکسن‌ها تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارند. آنها موضوع تحریم و نقل و انتقال ارز را نیز مثل همیشه مطرح کردند که بلافاصله از سوی منابع خارجی و همچنین داخلی تکذیب شد!
حالا خامنه‌ای گفته که اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح در کشور خودشان پیش نمی‌آمد و چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت ۴ هزار تلفات داشتند.
رهبر جمهوری اسلامی همچنین در پرسشی بی سر و ته اضافه کرد که «اگر فایزر می‌تواند واکسن تولید کند، چرا به ما می‌خواهند بدهند؟ چرا خودشان مصرف نمی‌کنند که اینقدر مُرده و کُشته زیاد نداشته باشند (باخنده)!»
علی خامنه‌ای همچنین تأکید کرد که «به آمریکا و انگلستان اطمینان هم ندارم. گاهی اوقات هست که اینها می‌خواهند واکسن‌ را روی ملت‌های دیگر دنیا امتحان کنند!»
او اعلام کرد که به فرانسه نیز «خوشبین» نیستم، علت‌اش هم این است که سابقه ارسال خون‌های آلوده را دارند!
رهبر جمهوری اسلامی افزود: «از جاهای دیگری که می‌خواهند واکسن تهیه کنند که مطمئن باشد، هیچ اشکالی ندارد».
با این سخنرانی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی واردات واکسن‌های معتبر کُرونا مانند «فایزر- بیون‌تک» تولید مشترک آمریکا و آلمان، «مُدرنا» تولید آمریکا و «استرانزنکا- آکسفورد» ممنوع شد.
دکتر نامدار بقایی یزدی میکروبیولوژیست و عضو هیئت هماهنگی «پروژه ققنوس ایران» درباره دلایل ممنوعیت واکسن‌های کُرونای تولید غرب توسط خامنه‌ای به کیهان لندن می‌گوید: «اینها برمی‌گردد به آمریکاستیزی و اسرائیل‌ستیزی و غرب‌ستیزی‌ جمهوری اسلامی که موضوع جدیدی هم نیست که حالا حتا در مورد واکسن نیز دخیل شده است. به شما قول می‌دهم آقای خامنه‌ای و خانواده‌اش واکسینه شدند با یکی از همین واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی.»
دکتر نامدار بقایی یزدی در واکنش به این اظهارات خامنه‌ای که اگر شرکت‌های داروسازی آمریکایی و انگلیسی واکسن دارند، چرا آمار مرگ‌ و میر در آنها بالاست، گفت: «ایشان سن‌شان بیش از اندازه بالا رفته و مغزشان دچار اختلال شده و چشم‌شان هم نمی‌بیند. اگر الان نگاه کنند، با همین واکسن‌ها، یک و نیم میلیون نفر در بریتانیا واکسینه شدند. در اسرائیل دشمن‌شان روزی ۱۵۰هزار نفر واکسینه می‌شوند و ۱۲درصد جمعیت اسرائیل واکسینه شده‌اند.»
دکتر نامدار بقایی یزدی میکروبیولوژیست درباره نتایج ممنوعیت واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کُرونا به کیهان لندن می‌گوید: «متاسفانه اینها وضعیت را در ایران سیاسی کرده‌اند و آقایان دارند بازاری را تولید می‌کنند تا از آنهم سود ببرند، گو اینکه هم‌اکنون نیز بازار سیاه واکسن کُرونا به وجود آمده است.»
وی در پاسخ به اینکه با ممنوعیت این واکسن‌ها توسط خامنه‌ای چه گزینه‌هایی برای خرید واکسن باقی می‌ماند، گفت: «به نظر من بهترین گزینه الان برای آنها حداقل واکسن روسی است، با روسیه که روابط دارند و سفارش بدهند. البته نمی‌دانم الان تا چه اندازه می‌توانند درخواست کنند.»
این میکروبیولوژیست اضافه کرد: «هیچ اطمینانی به واکسن‌های چینی وجود ندارد، چون هیچ داده‌ علمی و اطلاعات مستند و دقیقی از نتایج تست‌های انسانی صورت گرفته بطور عمومی در دسترس قرار نگرفته. حداقل واکسن «اسپوتنیک۵» روسیه تا حدی مطمئن‌تر است، چون اطلاعات واکسن را منتشر کردند.»
دکتر بقایی یزدی با اشاره به پیش‌خرید گسترده‌ی واکسن‌های کُرونای غرب اضافه کرد: «این کمپانی‌ها سفارش‌های خرید بزرگی دارند که باید تحویل بدهند، ایران حتا اگر الان هم تقاضا بدهد و بتواند پولش را هم بپردازد تازه ممکن است چندین‌ماه طول بکشد تا دریافت شود!»
عضو هیئت هماهنگی «پروژه ققنوس ایران» با اشاره به قضیه‌ی پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی از سوی انگلستان برای آزادی شهروندان دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی که توسط جمهوری اسلامی به گروگان‌گرفته شده‌اند، اظهار داشت: «بهترین کار این است که این ۴۰۰ میلیون پوند را به صورت واکسن به جمهوری اسلامی بدهند. عوض اینکه این پول را نقد پرداخت کنند و جمهوری اسلامی از آن سوء استفاده کند و به حزب‌الله لبنان بدهد و یا سر از جاهای دیگری در بیاورد.»
علی خامنه‌ای اما در سخنرانی امروز خود واکسن داخلی را «مایه افتخار» خواند و از دست‌اندرکاران وزارت بهداشت تشکر کرد و گفت: «این مایه عزت کشور و مایه افتخار کشور است، البته از طرق مختلفی دنبال واکسن دارند حرکت می‌کنند خوب در یک موردی به آزمایش انسانی رسید و موفق بود.»
او همچنین ابراز امیدواری کرد که «الان هم واکسن را درست کردند، انشاءالله بهتر و کاملترش را هم درست خواهند کرد!»
رهبر جمهوری اسلامی بی‌اعتمادی و تردیدهای جامعه نسبت به اثر‌بخش بودن واکسن‌های داخلی را با تردیدها نسبت به دستیابی به انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی مقایسه کرد و مدعی شد که «بعضی هستند هر کار بزرگی که در کشور انجام می گیرد مستبعد می‌دانند، وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان‌های ما درست کرده بودند، چند نفر از این بزرگان علمی به من نامه نوشتند که شما گول اینها را مبادا بخوری، اینها نمی‌توانند این کار را بکنند.»
رهبر جمهوری اسلامی افزود: «عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادی بود، وقتی مرحوم کاظمی و این جوانان عزیزی که بحمدالله امروز هم هستند توانستند سلول‌های بنیادی را که یک کار بسیار بزرگ در مسائل زیستی انسانی است این را انجام بدهند یک عده‌ای باز همان وقت به ما پیغام می‌دادند که خیلی اینها را باور نکنید خیلی اینها قابل قبول نیست.»
بجز ادعاهای هسته‌ای و بیولوژیک علی خامنه‌ای که اساسا صلاحیتی در ابراز نظر نسبت به این مسائل ندارد ولی همیشه در همه چیز دخالت کرده و نظر می‌دهد، هم داروسازان و هم برخی مقامات مسئول نسبت به تولید واکسن کُرونا در داخل ابراز تردید کرده و آن را «دروغ» خوانده‌اند.
بر اساس آخرین گزارش سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت همزمان با این اظهارات خامنه‌ای در شبانه‌روز اخیر، ۸۵ نفر جان خود را از دست دادند و جمعیت جانباختگان به ۵۶ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافته است.
در طول این مدت، ۶هزار و ۲۵۱ بیمار جدید شناسایی شدند و کل مبتلایان اکنون به  یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر رسید. همچنین حال ۴ هزار و ۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها وخیم گزارش شده است. اینهمه در حالیست که آمار واقعی مبتلایان و جانباختگان بسیار بیشتر از ارقام رسمی است و برخی آن را ۵ تا حتا ۱۰ برابر آمار دولتی می‌دانند زیرا آمار وزارت بهداشت بر اساس تست‌های ثبت شده و افرادیست که برای تست و درمان مراجعه کرده‌اند. این به غیر از مواردیست که علت درگذشت بسیاری از جانباختگان کُرونا بیماری دیگری در گواهی فوت آنها ذکر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر