۱۴۰۰-۰۴-۲۶

سانسور در ایران؛ پخش سریال زخم کاری متوقف شد

سانسور در ایران؛ پخش سریال زخم کاری متوقف شد

سانسور در ایران؛ پخش سریال زخم کاری متوقف شد

خبرگزاری هرانا – پخش سریال «زخم کاری» به دلیل مخالفت عوامل تولید با سانسور و حذف موارد مطرح شده توسط تیم نظارت ساترا متوقف شد. پیشتر کارگردان این سریال نسبت به افزایش اعمال سانسور توسط صدا و سیما و ساترا بر محتوای این سریال اعتراض کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، پخش سریال «زخم کاری» متوقف شد.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی فیلیمو پلتفرم پخش این سریال، علت توقف پخش زخم کاری را “عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین درخصوص برخی موارد اصلاحی” عنوان کرد.‌

مهدویان پس از سانسور صورت گرفته در انتهای قسمت ششم طی یادداشتی اعتراضی نوشته بود که “اجازه بدهید در قسمت‌های پیش رو در صورت ادامه‌ این رفتار، میان حق مسلم شما برای تماشای سروقت قسمت جدید و احقاق حق‌ دیگرتان که تماشای نسخه‌‌ای در شأن‌ شماست، دومی را انتخاب کنم.”

اینک کارگردان زخم کاری درباره علت توقف پخش قسمت هفتم این سریال نوشته است “از ۱۲ مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم‌کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، ۱۰ موردش را انجام دادیم و در ۲  مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدّی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا ۲ موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع‌کننده اصرار به حذف کاملشان دارد.”

پلتفرم ارائه‌دهنده سریال نیز واکنش نشان داد و نوشت: قسمت هفتم سریال «زخم کاری» به دلیل عدم تفاهم عوامل تولید و تیم نظارت ساترا و به احترام‌ مخاطبان این هفته پخش نمی‌شود. بنا به روال گذشته مقرر بود جمعه و از ساعت ۸ صبح، پخش شود اما به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین در خصوص برخی موارد اصلاحی، به دلیل احترام به مخاطبان، متأسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.

پیشتر محمدحسین مهدویان، کارگردان این سریال با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نسبت به افزایش اعمال سانسور توسط صدا و سیما و ساترا که باعث تخریب داستان و تضییع حقوق سازنده و مخاطب می‌شود، اعتراض کرده و نوشته بود: به راستی چرا چنین می‌کنید؟ چرا با حق‌کشی، نخبگانی را که دل در گرو این آب و خاک پرگوهر و فرهنگ‌‌نواز دارند، چنین می‌تارانید؟ چرا با تنگ‌نظری و فشار آثار خلاق هنرمندان نجیب ایرانی را به پیکر‌ه‌هایی زخم‌خورده‌ و محتضر بدل می‌کنید که عقیم و بی‌اثر باشند تا بازارشان از سکه بیفتد؟ چه‌کسی از این رویه سود می‌برد؟

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر یا ساترا یکی از نهادهای وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است که به‌گفتهٔ گردانندگانش مسئولیت تنظیم‌گریِ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در ایران بر عهده دارد. حوزهٔ اختیارات این نهاد در ایران بحث‌انگیز بوده و برخی معتقدند فعالیت این سازمان غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر