۱۴۰۰-۰۵-۱۴

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج پس از ۱۷ سال حبس

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج پس از ۱۷ سال حبس
۱۳ مرداد,۱۴۰۰


اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج پس از ۱۷ سال حبس


ماشین اعدام با سرعت زیاد در حرکت است. تعداد اعدامها از ابتدای سال از ۱۱۱ اعدام گذشت.
حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج پس از تحمل ۱۷ سال حبس به اجرا درآمد. برادر مجبتی نیز پیشتر به دلایل نامشخصی اعدام شده است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام سحرگاه امروز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰، یک زندانی به نام مجتبی تندرو پس از ۱۷ سال حبس به اتهام قتل در زندان مرکزی کرج اعدام شد.

مجتبی تندرو اهل کرمانشاه و ۴۵ ساله ۱۷ سال پیش به اتهام قتل دستگیر و به اعدام محکوم شده بود.

مجتبی تندرو پیش از این نیز یکبار در آبان ماه ۹۹، جهت اعدام به قرنطینه منتقل و پس از شکنجه روحی و جسمی به بند بازگردانده شده بود.

بر اساس همین گزارش برادر مجتبی به نام محمد، کشتی گیر و ارتشی بوده و پیش از این به اتهام نامشخص اعدام شده است.

شایان ذکر است سحرگاه امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد حکم اعدام یک زندانی نیز بنام فرزاد افسرده در زندان جیرفت کرمان به اجرا درآمده است.


بیشتر بخوانید:
اعدام یک زندانی در زندان جیرفت کرمان



با احتساب اجرای این احکام از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۱۱زندانی اعدام شده اند. این در حالیست که بسیاری اعدامها به صورت مخفیانه انجام می شود و خبر آن در هیچ کدام از رسانه ها منعکس نمی شود. بنابراین تعداد حقیقی اعدامها بیش از این است.

گفتنی است از زمان انتصاب تا تحلیف ابراهیم رئيیسی در ظرف کمتر از دو ماه، با احتساب این زندانی دستکم ۶۸ زندانی اعدام شده اند.

دستکم ۶۶ اعدام در بازه زمانی انتصاب تا تنفیذ آیت الله اعدام ابراهیم رئیسی


حکم اعدام با هر دلیل و بهانه ای از اساس ناقض قوانین بین المللی است و باید بطور کامل ملغی و متوقف شود.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام خواستار لغو کامل مجازات ضدانسانی اعدام است. ما با مجازات اعدام، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف هستیم. مجازات اعدام ظالمانه ترین، غیرانسانی ترین و تحقیرآمیزترین نوع مجازات است و حق حیات که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است را نقض میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر