۱۴۰۰-۰۷-۱۰

محبوبه رضایی به زندان عادل آباد شیراز تبعید شد

  • محبوبه رضایی به زندان عادل آباد شیراز تبعید شد

خبرگزاری هرانا – محبوبه رضایی، زندانی سیاسی طی هفته‌های اخیر از زندان بوشهر به زندان عادل آباد شیراز تبعید شده است. خانم رضایی پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابل اجرا بود. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. با این حال هم اکنون در پرینت زندان خانم رضایی میزان محکومیت ۵ سال ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محبوبه رضایی، زندانی سیاسی از زندان بوشهر به زندان عادل آباد شیراز تبعید شد

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «پس از انتشار فایل صوتی و افشاگری محبوبه در خصوص خشونت و پیشنهاد صیغه به زندانیان در هفته‌های گذشته، زندانیان متهم به جرائم عمومی با تحریک مسئولان او را مورد آزار و ضرب و شتم قرار دادند. نهایتا خانم رضایی به سلول انفرادی منتقل شد. مسئولان ساعت ۴ صبح به سلول او رفته و با تهدید او را مجبور به امضای درخواست انتقال به زندان عادل آباد کردند. نهایتا پس از انتقال به زندانیان شیراز، در پرینت زندان محبوبه میزان محکومیت دادگاه بدوی یعنی ۵ سال حبس ذکر شده، مسئولان زندان ادعا می‌کنند آخرین تغییرات پرونده که از سوی زندان بوشهر برای آنها فرستاده شده این است و اشاره‌ای به کاهش حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال و ۶ ماه نشده است. تاکنون علیرغم پیگیری‌های محبوبه، تلاش او برای تغییر پرینت بی نتیجه مانده است.»

به گفته این منبع مطلع، خانم رضایی توسط شورای طبقه بندی به مدت ۶ ماه از مرخصی و سایر مزایا محروم شده است.

محبوبه رضایی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در یکی از گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۵ سال از این حبس به عنوان مجازات اشد برای وی قابل اجرا بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ۲ سال و ۶ ماه زندان تقلیل یافت.

خانم رضایی نهایتا در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۹ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان بوشهر منتقل شد. این زندانی سیاسی تیرماه امسال به همراه سپیده قلیان توسط زندانیان متهم به جرائم خشن در مقابل مسئولان زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

محبوبه رضایی، شهروند ساکن شهرستان برزاجان در استان بوشهر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر