۱۴۰۰-۰۷-۱۶

«به پیشواز رئیسی نمی‌رویم ما مطالبه‌گر هستیم» فراخوان به کارگران پیمانی نفت

«به پیشواز رئیسی نمی‌رویم ما مطالبه‌گر هستیم» فراخوان به کارگران پیمانی نفت

در آستانه سفر رئیسی، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت فراخوانی منتشر کرده و برنامه‌ای به همین مناسبت اعلام نمود
در آستانه سفر رئیسی به بوشهر، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی فراخوانی، برنامه خود را مشخص کرده است.
روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت منتشر شد. این فراخوان در آستانه سفر رئیسی به بوشهر، در روز جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ رسانه‌ای شده است.

گزارشاتی از امنیتی کردن فضای واحدهای نفتی در بوشهر، بخصوص در عسلویه رسیده است. همچنین تدارک استقبال از رئیسی و مذاکرات نمایشی با وی، برای کارگران واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی منطقه ترتیب داده شده است.

از این رو، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت فراخوان و برنامه‌های خود را به همین مناسبت منتشر کرده است.
بخش‌هایی از فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگـران پیمـانی نفت

«قرار است ابراهیم رئیسی و مقاماتی از حکومت سفری به بوشهر داشته باشند. در شانزدهم مهرماه آنها قرار است سری هم به عسلویه و سایت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی بزنند. ما به پیشواز نمی‌رویم. ما مطالبه گریم و برنامه‌مان به مناسبت این روز به قرار زیر است:

۱ـ برنامه ما برپایی تجمعات اعتراضی در عسلویه و کنگان و در همه مراکز نفتی در بوشهر است. بخاطر اینکه با گذشت بیش از ۳ ماه هنوز خواسته‌هایمان بی‌جواب مانده است.

۲ـ برنامه ما نوشتن خواسته‌هایمان بر روی بنرها و بدست گرفتن آنها و بلند کردن صدای رسای اعتراض‌مان به این همه بی‌حقوقی است.

۳ـ ما مذاکره نداریم. خواسته‌هایمان را هم قبلا اعلام کرده‌ایم. باید دستمزدهای ما به میزان درخواستی ما افزایش یابد. باید ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی اجرایی شود. در این رابطه بویژه از اعتراضات همکاران‌مان در عسلویه و کنگان که هیچگونه جوابی نگرفته‌اند، پشتیبانی می‌کنیم.

ما تاکید می‌کنیم که باید دستمزدها بموقع پرداخت شوند. باید خوابگاه‌ها و وضع غذا و ایمنی محیط کار بهبود جدی پیدا کنند. در عین حال ما نیز هم‌صدا با همکاران ارکان ثالثی خود در پتروشیمی ماهشهر، بر قراردادهای مستقیم کاری بعنوان حق مسلم خود و برچیده شدن بساط پیمانکاران تاکید داریم.

همه با هم و متحدانه آماده باشیم. اعتراضات ما تا رسیدن به خواسته‌هایمان ادامه خواهد داشت.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر