۱۴۰۰-۱۱-۱۵

مزدوران سپاه، قاتلان انسانهای بیگناه

 





مزدور یا سرباز حرفه‌ای به نیروی نظامی یا شبه نظامی گفته می‌شود که بدون انگیزه‌های ملی-مذهبی و فقط در برابر دریافت دستمزد به صورت پیمانکار جنگی عمل می‌کند. به عقیده برخی شاید بتوان مزدوری را در زمره قدیمی‌ترین مشاغل تاریخ بشر به حساب آورد. در طول تاریخ، حتی گاهی مزدوران در مقابل کشور خودشان خدمات جنگی ارائه می‌کردند. برای یک مزدور و یا نیروی نیابتی فرقی نیم کند که طرف مقابل چه کسی باشد. 
آنها با حمایت لجستیکی و مالی اربابان خود اوامر دیکته شده به آنها در منطقه اجرا می کنند. قتل عام مردم بیگناه و ویران کردن شهرها از خصوصیات نیروهای نیابتی می باشد. رژیم ایران سالهاست که با به خدمت گرفتن نیروهای نیابتی سعی در اعمال نفوذ در خاورمیانه دارد. جمهوری اسلامی بجای استفاده از اصطلاح نیروهای نیابتی از متحدان جمهوری اسلامی نام می برد. متحدانی که حتی حاضر هستند در مقابل دولت رسمی و ملی کشور خود بجنگند( برای نمونه در عراق و یمن).

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، گفت رژیم ایران با مسلح کردن نیروهای نیابتی خود در منطقه جان مردم منطقه را به خطر انداخته است. سخنان فرمانده سنتکام در حالی بیان شد که پس از شکست گروه‌های مورد حمایت ایران در انتخابات مجلس عراق، تاکنون محل اقامت نخست‌وزیر و رییس مجلس عراق هدف حملات شبه‌نظامیان قرار گرفت و هفته گذشته نیز قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سفری به عراق داشت.

مزدوران سپاه در خاورمیانه امروز به یکی از بزرگترین تهدید کنندگان صلح و آرامش تبدیل شده اند. در بعضی مواقع حتی قساوتهای این گروه ها از سازمانهای تروریستی همچون داعش و القاعده هم پیشی گرفته است. این گروه ها با فعالیتهای سیستماتیک خود مردم غیر نظامی را از خانه و کاشانه خود رانده و آنجا را غصب می کنند. این گروه ها که ادعای مبارزه با داعش را در سوریه و عراق دارند، تا امروز نتوانسته اند حتی یکی از رهبران و یا فرماندهان داعش را از بین ببرند. مزدوران رژیم بیشتر با مخالفان دخالتهای رژیم ایران در منطقه در حال جنگ هستند تا داعش.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر