۱۴۰۰-۱۲-۰۶

شیرکو تابناک و کمال عباسی وند از زندان بوکان به مرخصی اعزام شدند

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۴ اسفندماه، شیرکو تابناک و کمال عباسی وند زندانیان سیاسی از زندان بوکان به مرخصی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، شیرکو تابناک و کمال عباسی وند به مرخصی اعزام شدند.

آقای تابناک در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال، با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر آزاد شد.

این شهروند اواسط شهریورماه امسال از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع یکی از احزاب مخالف نطام، توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری بوکان به ریاست قاضی پیمان رستمی، به ۵ ماه حبس تعزیری و ۷ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

این زندانی سیاسی روز شنبه ۲۰ آذر ماه امسال، جهت اجرای حکم حبس به زندان بوکان منتقل شد.

همچنین کمال عباسی وند در تاریخ ۳ مردادماه، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسدارن در بوکان بازداشت و سپس به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. این شهروند پس از ۳۵ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان بوکان آزاد شد.

آقای عباسیوند در دی‌ماه سال جاری توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به شش ماه حبس تعزیری محکوم و اوایل بهمن ۱۴۰۰ جهت اجرای حکم حبس تعزیری راهی زندان این شهر شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۰/۱۲/۰۴



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=61338

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر