۱۴۰۱-۰۲-۰۶

محمد خلیلی با تودیع قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد

برگزاری هرانا – محمد خلیلی، شهروند اهل بهبهان روز یکشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد. آقای خلیلی در تاریخ ۲۵ مهرماه سال گذشته در ارتباط با اعتراضات تیرماه خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، محمد خلیلی، شهروند اهل بهبهان از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

آزادی آقای خلیلی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

محمد خلیلی، از اهالی روستای کردستان بزرگ در تاریخ ۲۵ مهرماه سال گذشته در ارتباط با اعتراضات تیرماه خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی مدتی بعد از زندان بهبهان به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود؛ اغلب شهروندان و اهالی این روستا که در جریان این اعتراضات بازداشت شده بودند، کشاورز بوده و به دلیل سومدیریت منابع آبی با مشکل مواجه شده‌اند. سال گذشته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از تاخیر کشت پاییزی در این استان در پی کاهش ذخایر آب در سدهای بالادست خبر داده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.

هرانا -5 اردیبهشت 1401



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=63280

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر