۱۴۰۱-۰۴-۳۱

رضا عچرش از زندان شیبان اهواز آزاد شد

خبرگزاری هرانا – رضا عچرش، شهروند اهل سوسنگرد، روز دوشنبه ۲۷ تیر، با پایان دوران محکومیت خود از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱، رضا عچرش، شهروند اهل سوسنگرد با پایان دوران محکومیت خود از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

آقای عچرش پیشتر توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی زارع از بابت اتهامات “جاسوسی، همکاری با یکی از گروههای مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام” به ۱۱ سال حبس که قسمتی از آن به تعلیق درآمده بود، محکوم شد.

این زندانی بیمار که پیش از این با تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد تومانی از زندان شیبان اهواز به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، در زمان مراجعه به شعبه ۸ دادگاه انقلاب اهواز جهت تکمیل مدارک پزشکی و تمدید مدت مرخصی استعلاجی، بازداشت و به زندان شیبان اهواز بازگردانده شد.

پیشتر یک منبع مطلع از وضعیت آقای عچرش که در مدت مرخصی دو عمل‌ جراحی فتق و بریدن قسمتی از روده‌ را انجام داده بود، به هرانا گفته بود: “آقای عچرش نیازمند انجام عمل جراحی چشم نیز بوده و با بازگشت به زندان، درمان او ناتمام ماند. این در حالیست که او همچنین از بیماری دیسک کمر و بیماری عضلانی نیز رنج می‌برد.”

وی در مردادماه ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در سوسنگر بازداشت و پس از حدود ۳ ماه با پایان مراحل مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

رضا عچرش، متولد ۱۳۶۴، فرزند سعید و از اهالی شهرستان سوسنگرد واقع در استان خوزستان است.

هرانا- 30 تیرماه 1401



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=66437

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر