۱۴۰۱-۰۹-۲۹

رهایی ۴ زندانی از اعدام درشهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، ۴ زندانی در شهرهای شیراز، مرودشت، قیروکارزین و استان گلستان که پیشتر در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند. همچنین طی سال جاری ۱۶ زندانی در استان گلستان، ۴۳ زندانی در استان فارس و ۵ زندانی در جیرفت از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مهر، یک زندانی در استان گلستان پس از ۱۲ سال حبس از چوبه دار رهایی یافت.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در باره اعلام کرد: “محکوم به اعدام سال ۸۹ مرگ یک جوان را رقم زد و پس از صدور حکم اعدام به درخواست اولیای دم، در زندان و در انتظار اجرای حکم بود”.

حیدر آسیابی در ادامه گفت: “رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد: “در چند سال گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان برای بخشش، پادرمیانی کردند که بی نتیجه بود اما امسال و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، رایزنی‌ها با حضور مسئولان قضایی از سر گرفته شد که خوشبختانه نتیجه بخش بود و اولیای دم، به گذشت راضی شدند.”

همچنین به گفته آسیابی، در سال ۱۴۰۱، تعداد محکومان به اعدام که از چوبه دار رهایی یافته اند به ۱۶ نفر رسید.

رهایی ۳ زندانی در استان فارس

به گزارش ایرنا، ۳ زندانی در استان فارس با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱، در این رابطه گفت: “این سه پرونده در شهرستان های شیراز ، مرودشت و قیروکارزین و با همت اعضای شوراهای حل اختلاف در این سه حوزه قضایی منجر به رضایت شده است”.

بر اساس این گزارش، در سال جاری تعداد محکومان نجات یافته از حکم اعدام در این استان به ۴۳ نفر رسید.

رهایی از اعدام ۵ زندانی در جیرقت طی سال جاری

به گزارش مهر، اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری جیرفت، عصر شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱، از رهایی ۵ زندانی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم طی سال جاری خبر داد.

اصغر ستایی مختاری، در نشست کمیته صلح و سازش زندان جیرفت گفت: “با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ زندانی محکوم به اعدام از پای چوبه دار نجات یافتند”.

خبرگزاری هرانا –  ۱۴۰۱/۰۹/۲۸



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=73575

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر