۱۴۰۱-۱۰-۰۴

بازداشت و صدور احکام سنگین علیه اعضای یک خانواده در دهلران

نیروهای حکومتی شش عضو یک خانواده اهل دهلران، از توابع ایلام را بازداشت کرده و این شهروندان علاوه بر تحمل شکنجه در بازداشتگاه، متحمل احکام سنگین دستگاه قضایی شده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، نیروهای حکومتی هریک از برادران امیرمحمد، علیرضا و محمودرضا بیگ‌پور، دو خواهر آن‌ها به نام‌های فاطمه بیگ‌پور و گلناز بیگ‌پور و همچنین احسان بیگ‌پور همسر فاطمه را در جریان مقاومت مردمی این شهر بازداشت کردند.
همچنانکه هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود، نیروهای حکومتی احسان بیگ‌پور را روز پنجشنبه ١ دی ١٤٠١ (٢٢ دسامبر ٢٠٢٢) بازداشت کرده و به زندان ایلام منتقل کردند.
همچنین، روز دوشنبه ٢١ آذر ماه، محمودرضا بیگ‌پور، ٣٧ ساله و روز پنجشنبه ١٧ همان ماه، برادری وی علیرضا بیگ‌پور، توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.
به گفته منابع مطلع، این دو برادر پس از شکنجه و بازجویی در نهادهای حکومتی به زندان مرکزی ایلام منتقل شده‌اند.
پیش از آن نیز، امیرمحمد بیگ‌پور، عضو ١٧ ساله این خانواده، روز سه‌شنبه ١ آذر ١٤٠١ بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته بود که پس از چند هفته با وثیقه و موقتاً آزاد شد.
فاطمه و گلناز بیگ‌پور، دو عضو دیگر این خانواده در روز چهارشنبه ٣٠ شهریور ١٤٠١، بازداشت شده و پس از آزادی مشروط متعاقب یک ماه بازداشت، توسط فادگاه انقلاب دهلران هر کدام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

قابل ذکر است که تمامی این شهروندان در دوره بازداشت از ابتدایی‌ترین حقوق خود از جمله ملاقات و دسترسی به وکیل محروم بوده و در مواردی متحمل شکنجه شدید شده‌اند.

هه‌نگاو ۱ دی ۱۴۰۱



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=73700

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر