۱۴۰۲-۱۲-۰۶

زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات کوروش جلیل تعیین شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج روز شنبه بیست و ششم اسفندماه در دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات کوروش جلیل تعیین شد.

بر اساس احضاریه ای که توسط دادگاه انقلاب یاسوج صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای جلیل باید در تاریخ بیست و ششم اسفندماه جهت دفاع از اتهامات همکاری با دول متخاصم خارجی و تبلیغ علیه نظام در این شعبه حاضر شود.
کوروش جلیل در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در یاسوج، در ارتباط با این پرونده بازداشت و سپس به زندان یاسوج منتقل شد. این شهروند چندی بعد از بابت اتهامات فوق تفهیم و با تودیع وثیقه از زندان یاسوج آزاد شد.

بهمن ماه سال جاری، قرار مجرمیت این شهروند در پرونده ای دیگر از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغى علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در بستر فضای مجازی اینستاگرام”، “تحریک مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق بارگذاری پست دعوت به تجمع و اغتشاش در فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به امام خمینی از طریق فضای مجازی اینستاگرام” و “توهین به مقدسات اسلام از جمله توهین به قران کریم – توهین به کعبه مسلمین توهین به پیامبر مکرم اسلام و سایر امامان از طریق فضای مجازی اینستاگرام” توسط شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یاسوج صادر شد.

کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج، فرزند اردشیر و متولد ۱۳۶۰، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۰۵



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=89868

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر