۱۴۰۲-۱۲-۲۶

با پایان ایام مرخصی؛ محمد ابوالحسنی به زندان چوبیندر قزوین بازگشت

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه بیست و پنجم اسفندماه، محمد ابوالحسنی، فعال مدنی با پایان ایام مرخصی به زندان چوبیندر قزوین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲، محمد ابوالحسنی به زندان چوبیندر قزوین بازگشت.

بازگشت آقای ابوالحسنی به زندان با پایان ایام مرخصی صورت گرفته است. او در تاریخ بیستم اسفندماه، با تودیع وثیقه چهارصد میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود.
محمد ابوالحسنی در تاریخ بیست و سوم آذرماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه اول واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار و در تاریخ یازدهم دیماه همان سال جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد. وی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون اطلاع قبلی، همراه با ضرب و شتم از زندان اوین به زندان قزوین منتقل شد.

آقای ابوالحسنی در خصوص پرونده جدیدی که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب قزوین از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به سه ماه حبس و تحمل دوازده ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. نهایتا حکم حبس صادره به پرداخت سی میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

وی در بهمن ماه ۹۹، زمانی که دوران محکومیت خود را از بابت پرونده پیشین سپری می‌کرد، در پرونده‌ای جدید به همراه دو هم پرونده ای خود محاکمه شد و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پانزده ماه حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی چهار ساعت محکوم شد. فروردین‌ماه ۱۴۰۰ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این زندانی در مهرماه سال گذشته نیز از بابت پرونده دیگری که آن هم در ایام حبس علیه وی گشوده شده، توسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس محکوم شد.

محمد ابوالحسنی، شهروند اهل قزوین پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۲/۲۵



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=90475

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر