۱۴۰۳-۰۱-۱۸

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام آرش قنبری کهیانی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به بخشی از اتهامات آرش قنبری کهیانی، متهم سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان، در شعبه یک دادگاه کیفری این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به بخشی از اتهامات آرش قنبری کهیانی برگزار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “جلسه رسیدگی به اتهام آقای قنبری کهیانی روز سه شنبه چهاردهم فروردین در شعبه یک دادگاه کیفری اصفهان به ریاست قضات میرشفیعی و صیاف زاده برگزار شد. وی در این جلسه در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دفاع از خود پرداخت. بخش دیگر پرونده این شهروند با اتهام سب النبی کماکان در حال رسیدگی است و برای این اتهام تاکنون دادگاهی تشکیل نشده است.”
این منبع مطلع در ادامه افزود: هفته گذشته کمیسیون پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت روانی او برگزار شد که نتیجه آن کماکان نامشخص است.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آرش قنبری با محدودیت‌های شدیدی در رابطه با امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود مواجه است.

این شهروند پیشتر در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. وی کماکان در این زندان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۲، پرونده آقای قنبری جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. فرجام خواهی پرونده او از بابت همین اتهام در شعبه مذکور تایید شد. پرونده وی اکنون به شعبه هم عرض برای بررسی ارجاع داده شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه ۱۴۰۲، آقای قنبری از بابت اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

آرش قنبری کهیانی متولد ۱۳۷۱، مجرد و شهروند ساکن اصفهان که قبل از بازداشت به شغل کارگری مشغول بوده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۱۷



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=91073

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر