۱۴۰۳-۰۴-۲۵

رهایی چهار زندانی از اعدام در شهریار/ نقض حکم اعدام یک متهم

خبرگزاری هرانا – دادستان شهریار از رهایی چهار زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار در این شهرستان خبر داد. از سوی دیگر حکم اعدام یک متهم در تهران توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده مربوطه جهت رسیدگی مجدد به دادگاه ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، چهار زندانی در شهریار از چوبه دار نجات یافتند.

دادستان شهریار گفت: “در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومانی که مدت زمان طولانی در حبس به سر می‌برند، چهار زندانی محکوم به اعدام با استفاده از ظرفیت‌های خیرین و تلاش‌های همکاران دادسرای شهریار به زندگی بازگشتند.”

مهدی محمدی افزود: “در یکی از پرونده‌ها زندانی بعد از ۱۴ سال و در پرونده دیگر زندانی بعد از ۹ سال از زندان آزاد شدند.”

نقض حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور نقض شد.

بر اساس این گزارش، با شکایت چندین زن، یک مرد تبعه افغانستان به اتهام اذیت و آزار ۹ زن در تهران بازداشت شد. رسیدگی به این پرونده از سال ۱۳۹۹ به دنبال اذیت و آزار زنان در پارک مهرگان تهران توسط مردی به نام شیررضا ، ۳۰ ساله که اهل افغانستان است آغاز شده بود.

وی اتهامات وارده را در جلسات رسیدگی به پرونده اش رد کرد.

وی چندی بعد توسط دادگاه مذکور در سومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش، به دنبال اعتراض شاکی ها به سخنان متهم، نتایج آزمایشات DNA و تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسه، به اعدام محکوم شد.

در نهایت با اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور با توجه به اظهارات دو نفر از شاکی ها در دادگاه، حکم اعدام را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. قضات اعلام کردند اظهارات دو نفر از شاکی ها نیازمند تحقیق بیشتری است و با تکمیل تحقیقات، مرد افغان بار دیگر در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۲۳



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=94159

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر