۱۴۰۳-۰۵-۲۱

با توقف اجرای حکم؛ سیامک مسیح پور به مرخصی درمانی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – سیامک مسیح پور، زندانی سیاسی که چندی پیش جهت درمان از زندان اوین به بیمارستان اعزام شده بود، روز جاری با توقف اجرای حکم حبس به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک مسیح پور با توقف اجرای حکم، به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای مسیح پور روز چهارشنبه هفدهم مردادماه، با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی و کفالت دو میلیارد تومانی، جهت عمل جراحی ستون فقرات به بیمارستان اعزام شده بود. در نهایت امروز شنبه بیستم مردادماه، با تایید کمیسیون پزشکی قانونی و موافقت دادستان با توقف اجرای حکم حبس به مدت یک ماه به مرخصی اعزام شد.”
در تاریخ هفتم آبان ۱۴۰۲، سیامک مسیح پور به همراه شماری از شهروندان در جریان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سیامک مسیح پور مورخ بیست و دوم آبان ماه سال گذشته در شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این شهروند با حکم شعبه مذکور به دو سال حبس محکوم و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس “امنیت”) تهران با صدور احضاریه ای در تاریخ بیست و دوم اسفند ۱۴۰۲، آقای مسیح پور را جهت اجرای حکم حبس احضار کرده بود.

نهایتا وی در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، جهت تحمل حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سیامک مسیح پور، شهروند ساکن تهران، مهندس برق و الکترونیک و مربی پاراگلایدر پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۵/۲۰



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=94941

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر