۱۴۰۳-۰۶-۰۲

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سه متهم سیاسی در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – امان جلالی نژاد، جعفر سلمان نژاد و مهدی معمار، متهمان سیاسی که یک پرونده قضایی مشترک دارند، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز در بازداشت موقت بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امان جلالی نژاد، جعفر سلمان نژاد و مهدی معمار کماکان در بازداشت بسر میبرند.

این متهمان سیاسی که یک پرونده مشترک قضایی دارند، بیش از چهار ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز در بازداشت بسر میبرند. آنها اواخر خردادماه سال جاری، در دادسرای انقلاب اهواز از بابت اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام تفهیم اتهام شدند. اما تاکنون برای این افراد دادگاهی تشکیل نشده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان به هرانا گفت: “این پرونده قضایی ده نفر متهم داشت، که هفت نفر از آنها با تودیع وثیقه و تامین قرار کیفری آزاد شدند. اسامی چهار نفر از آنان، محمد سلامت، آروین کلانی، راستین قنواتی و مهشید لطفی است.”

امان جلالی نژاد، ۳۳ ساله، متولد زاهدان و اهل بیرجند، فارغ التحصیل رشته نقاشی، معلم و عضو شورای هنرستان امیرکبیر اهواز در تاریخ بیستم فروردین ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در محدوده ورودی شهر اهواز بازداشت شد. وی اوایل خردادماه سال جاری، از بند قرنطینه زندان شیبان اهواز به بند امنیتی این زندان منتقل شد.

جعفر سلمان نژاد، ۲۶ ساله، مهدی معمار، دانشجوی مکانیک، محمد سلامت، ۲۲ ساله، راستین قنواتی، ۲۲ ساله، آروین کلانی و مهشید لطفی، ۲۱ ساله و همگی اهل اهواز، ابتدای سال جاری، به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۲



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=95323

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر