۱۳۹۹-۰۷-۰۴

جان باختن نادر مختاری


جان‌باختن نادر مختاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، پس از انتقال به زندان کهریزک

بنا به خبر منتشره در تارنگار حقوق بشر ایران، نادر مختاری، از باداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸، روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ در بازداشتگاه کهریزک جان باخت.

نادر مختاری، ۳۵ ساله، همزمان با اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ در کرج مفقود شده بود. وی پس از یک ماه در حالی که در کما بود در بیمارستان شهدای شهر ری توسط خانواده‌اش شناسایی و پیدا می‌شود.

آقای نادر مختاری که در اثر ضربات باتوم به کما رفته بود، پیش از نوروز امسال پس از به ‌هوش آمدن و علی‌رغم توصیه پزشکان مبنی بر نیاز به ادامه درمان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک منتقل و در بهداری این زندان بستری و زندانی شد.

حبس آقای مختاری در بازداشتگاه کهریزک با توجه به وضعیت جسمی وی منجر به وخیم‌تر شدن حال او می‌گردد. او در نهایت روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ در زندان کهریزک جان باخته است.

به نوشته تارنگار حقوق بشر ایران، خانواده نادر مختاری از زمان بازداشت تاکنون تحت فشار و تهدید نیروهای امنیتی قرار داشته‌اند و جنازه فرزندشان نیز تاکنون به آنها تحویل داده نشده است.

از سوی دیگر سایت حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام در روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه خبر از انتقال ۴ زندانی سیاسی زندان شیبان شامل ۳ زندانی محکوم به اعدام به محل نامعلومی داد.

به نوشته این سایت، انتقال این ۴ زندانی نگرانی در خصوص اعدام آنها را به دنبال داشته است.

برپایه این خبر، روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه ۹۹، علی مطیری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و علی مجدم زندانیان سیاسی زندان شیبان اهواز توسط مأموران به محل نامعلومی منتقل شدند.

در این خبر آمده است که علی مطیری، علی خسرجی و حسین سیلاوی پیش از این به اعدام محکوم شده بودند و حکم اعدام آنان به تایید دیوان عالی کشور رسیده است؛ بنابراین، انتقال آنان موجب نگرانی خانواده‌هایشان نسبت به این خبر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر