۱۳۹۹-۰۷-۲۵

ممنوع الفعالیت شدن یک پزشک زن در پی شکایت شوهر

ممنوع الفعالیت شدن یک پزشک زن در پی شکایت شوهر

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته یک پزشک زن در پی شکایت همسرش، با حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران ممنوع‌الفعالیت شد. شوهر این پزشک در متن تجدیدنظر نوشته که همسرش در چند بیمارستان کار می کند و این موضوع باعث اختلال در زندگی مشترک و رسیدگی به امور خانواده و تزلزل در خانواده شده است. در میانه بحران کرونا این پزشک روزی ۱۸۰ تا ۲۰۰ بیمار مبتلا را معاینه می‌کرد با این حال دادگاه تصمیم به صدور این حکم گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه هفت صبح، طی روزهای گذشته یک پزشک زن در پی شکایت همسرش، ممنوع‌الفعالیت شد.

بر اساس این گزارش، مرداد ماه امسال مردی با ارائه یک دادخواست به دادگاه اعلام کرد که حضور همسرش در بیمارستان‌ها آرامشش را سلب و در زندگی آنها تزلزل ایجاد کرد است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “شوهر این خانم در مردادماه امسال تقاضای منع اشتغال همسرش را در دادخواستی به دادگاه خانواده تقدیم کرد. دادگاه درخواست او را نپذیرفت و گفت، اولا در سند ازدواج این دو نفر از ابتدا هم ذکر شده بود خانم سال آخر پزشکی است و این موضوع را شوهر از همان اول پذیرفته است. دوما ادعاها در مورد کار کردن همسرش در بیمارستان‌های خصوصی احراز نشد. بعد هم اینکه دادگاه تشخیص داد به‌دلیل شرایط کشور، پزشکان به صورت جهادی در حال مبارزه با کرونا هستند و طبیعی است خارج از ساعت‌های موظفی هم در بیمارستان کار کنند”.

با این حال همه چیز به اینجا ختم نشد. کمی بعد آقای مهندس با ارائه دادخواست جدیدی می خواهد دوباره دادگاه در آن حکم تجدیدنظر کند. به گفته نزدیکان زن، دادگاه هم نتیجه تجدیدنظر را اعلام می کند که بر اساس آن زن از کار در ییمارستان‌ها منع می‌شود.

این فرد توضیح می دهد: “شوهر این خانم در متن تجدیدنظر نوشته بود که همسرش در چند بیمارستان کار می کند و این موضوع باعث اختلال در زندگی مشترک و رسیدگی به امور خانواده و تزلزل در خانواده شده است. این خانم، پزشک متخصص طب اورژانس یمارستان‌های بقیه الله و امام حسین بودند که دو شب در هفته شیفت داشتند و معمولا این دو شب را طوری انتخاب می کردند که همزمان با سفرهای کاری همسرش قرار گیرد، چون که مرد دو شغله بود و سفرهای کاری زیادی در هفته به استان کرج، استان گلستان، بندر خمیر هرمزگان، مجتمع فولاد کرمان و سایر شهرها دارد. این زن حتی رشته پزشکی اورژانس را هم از ابتدا با رضایت همسر انتخاب کرده بود”.

 با این حال دادگاه با ارائه همه این مدارک تصمیم می‌گیرد که زن را از فعالیت در بیمارستان منع کند. در ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی آمده است که اگر فعالیت زوج یا زوجه خلاف مصالح خانوادگی و حیثیت زن و مرد به شمار بیاید، طرفین می‌توانند یکدیگر را از آن شغل منع کنند اما حرفه پزشکی خلاف مصالح فرد نیست. در این حکم این‌طور آمده که این خانم حق فعالیت در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های دیگر را ندارد و فقط می‌تواند در محل دانشگاه استخدامی‌اش فعالیت کند. در روزهای گذشته و زمانی که در شرایط جنگی با کرونا به سر می‌بریم، این پزشک روزی ۱۸۰ تا ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا را معاینه می‌کرد.

همکار و دوست این پزشک می‌گوید امروز برای اینکه بتواند به محل کارش برگردد، نیاز به بررسی دوباره حکم از سوی رئیس قوه قضائیه است تا با دستور بررسی مجدد حکم در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر