۱۳۹۹-۰۸-۱۱

فیلم ازدحام و تشکیل صف برای خرید روغن خوراکی در خیابان مولوی تهران

فیلم ازدحام و تشکیل صف برای خرید روغن خوراکی در خیابان مولوی تهران


فیلم ازدحام و تشکیل صف برای خرید روغن خوراکی در خیابان مولوی تهران

در این فیلم که بخاطر حساسیت ماموران امنیتی و احتمال بازداشت شدن بصورت مخفیانه و در حین عبور از پیاده روی جلوی محل یک فروشگاه گرفته شده، ازدحام و تشکیل صف برای خرید روغن خوراکی در جلوی یک محل فروش در خیابان مولوی تهران مشاهده می شود.

به گزارش رسانه‌ها، مشکل کمبود روغن خوراکی در بازار و «دو برابر» شدن قیمت این کالا، خانواده‌های کم درآمد را به شدت نگران ساخته‌است. چرا که با کمیاب شدن و همزمان گران شدن روغن، از تأمین حداقل خورد و خوراک روزانه هم محروم می‌شوند.

قاسمعلی حسنی،‌ دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی،‌ اخیرأ گفته بود: «اگرچه روغن با نرخ ۴۷ هزار تومانی درج شده بر روی کالا برای مصرف‌کننده وجود ندارد، اما با نرخ ۱۰۷ هزار تومانی به وفور موجود است.» امری که نشان می‌دهد کمبود روغن نیز مثل سایر کالا‌های اساسی، ریشه در احتکارها و سودهای میلیاردی باندهای وابسته به سپاه دارد.

پایگاه خبری «قدس آنلاین» روز یکشنبه گزارش داده بود: «برخی از فروشگاه‌های بزرگ،‌ بیشتر از سه بطری روغن یک لیتری به مشتریان خود نمی‌فروشند و و روغن ۵/۲ لیتری و ۴ لیتری هم در بازار به سختی پیدا می‌شود.»

این وبسایت به نقل از دبیر انجمن صنفی صنایع روغن اشاره کرد طی شش ماهه نخست امسال واردات روغن با ۵۰ درصد کاهش مواجه بوده است.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع روغن،‌ ۶۰ هزار تن روغن در گمرک به دلیل مشکل تخصیص ارزی دپو شده است.

واقعیت این است در شرایط دشوار کرونا که میلیون‌ها خانواده کم درآمد در شهرهای مختلف، توان تأمین حداقل نان بخور و نمیر را هم برای خود و فرزندانشان ندارند، گروه‌های مافیایی در قدرت، بدنبال سودهای میلیاردی، و سوء استفاده از شرایط فعلی می‌باشند. افرادی که بدون کمترین زحمتی، با شارلاتان بازی و فقط با چند تماس تلفنی، میلیاردها تومان از طریق انبار کردن، یا انحصار در واردات  کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، به جیب می‌زنند.

در این میان، میلیون‌ها خانواده کم درآمد، در شرایط کرونا می‌بایست ساعت‌های مختلف از وقت روزانه خود را برای دریافت ارزانتر این کالاها در مقابل محل‌های توزیع دولتی صف بکشند و ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را بخاطر تأمین حداقل غذای روزانه خانواده و کودکانشان به جان بخرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر