۱۳۹۹-۱۲-۱۲

اعدام یک جوان در زندان اراک در سکوت رسانه ای




کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ – سحرگاه جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ حکم اعدام یک جوان در زندان اراک اجرا شد.
این زندانی ۲۵ ساله احمد اعرجی نام داشت و از سال ۱۳۹۵ به اتهام قتل دستگیر و در زندان اراک محبوس بود.
یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «این زندانی در سن ۲۰ سالگی در یک نزاع بصورت غیرعمد، موجب قتل یکی از دوستانش می‌شود. وی پس از گذشت ۴ سال در تاریخ ۲۴ دی ماه ۹۹ محاکمه شده و به قصاص محکوم می شود».
این منبع افزود: «احمد فرزند یک خانواده زحمتکش روستایی در اراک بوده و خانواده وی اکنون در شرایط بسیار سخت روحی قرار دارند».
حکم صادره سحرگاه جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ در بی خبری کامل رسانه ای در زندان اراک به اجرا درآمد.
تا این لحظه خبر اعدام این جوان در رسانه های حکومتی درج نشده و این جنایت مانند بسیاری احکام اعدام بصورت مخفیانه انجام شده است.
به این ترتیب بنابر مرکز آمار کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از ابتدای سال جاری ۱۳۹۹ تا کنون دستکم ۲۷۲زندانی اعدام شده اند که بطور متوسط در هر ماه بین ۲۳ تا ۲۴ زندانی اعدام شده اند.
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام اعلام میکند: ما با مجازات اعدام، صرف نظر از ماهیت جرم، شرایط و خصوصیات محکوم یا روشی که حکومت برای کشتن استفاده میکند، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف هستیم. مجازات اعدام ظالمانه ترین، غیرانسانی ترین و تحقیرآمیزترین نوع مجازات است و حق حیات که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است را نقض میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر