۱۳۹۹-۱۲-۱۲

اعدام جاسم حیدری به همراه سه زندانی سیاسی دیگر در اهواز


اعدام جاسم حیدری به همراه سه زندانی سیاسی، گزارش ها از اهواز حاکی از آن است که زندانی سیاسی جاسم حیدری به همراه سه زندانی سیاسی دیگر سحرگاه روز شنبه ۱۰ اسفند ۹۹ اعدام شدند.
اعدام جاسم حیدری به همراه سه زندانی سیاسی دیگر

گزارش ها از اهواز حاکی از آن است که زندانی سیاسی جاسم حیدری به همراه سه زندانی سیاسی دیگر سحرگاه روز شنبه ۱۰ اسفند ۹۹ اعدام شدند.


فشارهای داخلی و خارجی زیادی برای جلوگیری از اعدام زندانی سیاسی جاسم حیدری وجود داشت. با این وجود ، سرانجام قوه قضائیه ایران دستور اعدام علی خسرجی ، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان را صادر کرد.
اعدام چهار زندانی در زندان اهواز

کریم دحیمی ، فعال حقوق بشر ، به هرانا گفت که بازداشت شدگان در ملاقات اخیر با خانواده های خود گفتند که به زندان شیبان اهواز منتقل می شوند ، اما بعد از نیم ساعت خانواده ها متوجه شدند که حکم اعدام اجرا شده است.
علی خسرجی ، 29 ساله ، حسین سيلاوی ، 23 ساله و ناصر خفاجیان در سال 96 دستگیر شدند. آنها به حمله به یک پاسگاه انتظامی در خارج از شهر اهواز و یک کلانتری پلیس در شهر اهواز متهم شدند.

۲۴ بهمن امسال ، عفو بین الملل در نامه ای به رئیس قوه قضائیه ایران خواستار توقف اجرای حکم اعدام چهار شهروند عرب در جنوب این کشور و دادرسی مجدد عادلانه شد.

عفو بین الملل در نامه خود تأیید کرد که محاکمه محکومان پایان نیافته و حکم اعدام غیر قابل قبول است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر