۱۳۹۹-۱۲-۱۷

اعدام یک معلم ۶۴ ساله در زندان مرکزی یاسوج


به گزارش رکنا، این مرد ۶۴ ساله یاسوجی در مهرماه سال ۹۴


کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۷اسفند۹۹- سحرگاه امروز یکشنبه ۱۷ اسفند۹۹ یک معلم ۶۴ ساله پس از تحمل ۵ سال حبس در زندان یاسوج اعدام شد.
به گزارش رکنا، این مرد ۶۴ ساله یاسوجی در مهرماه سال ۹۴ در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد با اسلحه اقدام به قتل همسر دوم و برادرهمسرش کرده بود.

بنابر این گزراش هویت این مرد احراز نشده و فقط گفته شده که او یک معلم ۶۴ ساله و اهل یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و در زندان مرکزی یاسوج اعدام شده است.

به این ترتیب بنابر مرکز آمار کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از ابتدای سال جاری ۱۳۹۹ تا کنون دستکم ۲۷۷زندانی اعدام شده اند. این در حالیست که بسیاری اعدامهایی که در زندانهای قرون وسطایی حاکمیت ولایت فقیه صورت میگیرد در هیچ‌کجا اعلام نمی شود بنابراین آمار حقیقی اعدامها بسا بیشتر از عدد اعلام شده است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام اعلام میکند: ما با مجازات اعدام، صرف نظر از ماهیت جرم، شرایط و خصوصیات محکوم یا روشی که حکومت برای کشتن استفاده میکند، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف هستیم. مجازات اعدام ظالمانه ترین، غیرانسانی ترین و تحقیرآمیزترین نوع مجازات است و حق حیات که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است را نقض میکند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر