۱۴۰۱-۰۵-۲۰

حراز هویت دومین فرد اعدام شده در زندان ساوه

حکم اعدام یک‌ زندانی با اتهام مواد مخدر در زندان شهرستان ساوه اجرا شد.‌به گزارش حقوق بشر در ایران، سحرگاه چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، حسین باقرپور، متولد: ۱۳۶۴، زندانی متهم به جرائم موادمخدر، محبوس در زندان شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی، که پیشتر حکم او قطعی شده بود اعدام شد.

یک‌ منبع مطلع به ندای روشن گفت:”حسین باقرپور در پرونده ای مشترک به همراه میلادی بدرخانی در سال ۱۳۹۸، به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و پس از طی مراحل قضایی هر ۲ متهم این پرونده به اعدام محکوم شدند.

این‌منبع مطلع همچنین افزود:”سحرگاه چهارشنبه حکم‌ اعدام حسین باقرپور، ۳۸ ساله به همراه میلاد بدرخانی، ۲۵ ساله در زندان ساوه اجرا شد.”

ندای روشن، در تاریخ ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، اجرای احکام اعدام میلاد بدرخانی و حسین باقر پور را اعلام کرد اما هویت حسین باقرپور احراز نشده بود.

اعدام این ۲ زندانی تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

سازمان عفو بین الملل، در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در ایران پرداخت.

به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است.

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

ندای روشن امروز پنجشنبه ۲۰مرداد ماه ۱۴۰۱،



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=67485

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر