۱۴۰۲-۱۲-۱۷

حامد قره اوغلانی از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری میکند، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه پانزدهم اسفند ۱۴۰۲، حامد قره اوغلانی از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد.

آقای قره اوغلانی با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی و به مدت ده روز به مرخصی اعزام شده است.
حامد قره اوغلانی در تاریخ هفتم تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و ششم تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این زندان بسر میبرد.

آقای قره اوغلانی در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به اعدام و در بخش دوم پرونده خود از بابت اتهامات شرکت در دوره‌های نظامی و حمله به پایگاه‌های بسیج، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری به چهارده سال و یک ماه حبس محکوم شد، که با دریافت مکتوب رای صادره توسط وکیل مشخص شد رای دو قاضی دادگاه انقلاب ارومیه مبنی بر حکم حبس، بر رای قاضی سوم که حکم اعدام را برای این زندانی مدنظر گرفته بود غالب شده و در نهایت حکم این زندانی با اختلاف یک رای از بابت اتهام شرکت در گروه باغی (اشاره مصداق در متن حکم به سازمان مجاهدین خلق است) به سیزده سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به سیزده ماه حبس و مجموعا به چهارده سال و یک ماه حبس منتهی شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سیزده سال حبس برای او قابل اجراست.

وکیل آقای قره اوغلانی بر اساس دفاعیه ای که نسخه ای از آن پیشتر توسط هرانا منتشر شده، به حکم صادره اعتراض کرده بود، او در دفاع از موکل خود او را فردی که با مشکلات جسمی و روحی دست و پنجه نرم می کند معرفی کرده که بر اساس بیماری روحی خود مسئولیت عمل انجام نشده را پذیرفته است.

در تاریخ پنجم مردادماه ۱۴۰۰ درخواست اعاده دادرسی حامد قره اوغلانی طی مدت پنج روز از سوی دیوان عالی کشور رد شد.

حامد قره اوغلانی، متولد ۱۷ تیر ۱۳۶۵، دانشجوی ارشد معماری و ساکن ارومیه است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۲/۱۵



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=90196

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر