۱۴۰۲-۱۲-۱۶

بند ۲۰۹ زندان اوین؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی وحید بنی عامریان

خبرگزاری هرانا – وحید بنی عامریان، متهم سیاسی علیرغم گذشت هفتاد و پنج روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید بنی عامریان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی با تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای عامریان علیرغم گذشت ۷۵ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد. تاکنون جلسه بازپرسی برای او برگزار نشده و همچنان از اتهامات مطروحه علیه او اطلاعی در دست نیست. حتی بازپرس شعبه پنجم دادسرای اوین از پذیرش وکالت وکیل انتخابی او خودداری میکند.”
پیشتر یک منبع مطلع هرانا گفته بود: “وحید از بیماریهای متعددی از جمله سندروم روده تحریک پذیر، ضعف سیستم ایمنی بدن و عفونت حاد در مجاری تنفسی رنج میبرد. خانواده وی نیز تاکنون موفق به ملاقات وی نشده اند. امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده عامریان در خصوص وضعیت جسمانی او شده است.”

وحید بنی عامریان در تاریخ یکم دی ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای بنی عامریان اطلاعی کسب نشده است.

وحید بنی عامریان پیشتر در اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در دو پرونده جداگانه توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به هجده سال حبس و تبعید محکوم شد. در نهایت وی در اسفند ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۱۶



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=90160

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر