۱۴۰۳-۰۱-۲۶

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت وریشه مرادی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۲۵۰ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم مرادی پس از گذشت بیش از هشت ماه بازداشت، به دادگاه احضار شد، اما در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری پس از حضور در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به دلیل عدم حضور مستشار، جلسه دادرسی به اتهامات وی برگزار نشد.”
بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، در زمان حضور خانم مرادی در دادگاه به وی اجازه ملاقات با وکیل داده نشد، در حالی که قرار بود قبل از برگزاری جلسه، متهم ملاقاتی با وکیل خود داشته باشد. همچنین، در رابطه با زمان برگزاری دادگاه آتی، هیچگونه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد.

وی در اواخر مردادماه همان سال، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه مذکور به بند زنان این زندان منتقل شد.

وریشه مرادی، اهل سنندج، در بهمن ماه سال گذشته، تسوط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام و پرونده وی به ظن عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون از بابت اتهام بغی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۱/۲۵



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=91257

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر