۱۴۰۳-۰۱-۲۴

رهایی دو زندانی از چوبه دار همزمان با صدور یک حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در استان آذربایجان غربی که پیشتر در پرونده هایی مجزا از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. یکی از این زندانیان با میانجیگری ابراهیم جوادی یکی از پیشکسوتان کشتی ایران از چوبه دار رهایی یافته است. از سوی دیگر یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در نیشابور به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۹، مردی با نام «علی-ق» در نیشابور عموی همسرش با نام «علی اصغر-م» را در یک نزاع خانوادگی به قتل رساند. پس از این رویداد متهم که به مشهد متواری شده بود به دلیل عذاب وجدان با بازگشت به نیشابور خود را به پلیس تسلیم کرد.

پس از بازداشت متهم، پرونده وی با صدور کیفرخواست به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد. نهایتا دادگاه کیفری «علی-ق» را از بابت اتهام قتل به اعدام، پرداخت دیه و تحمل چهار سال زندان محکوم کرد. حکم اعدام متهم توسط شعبه هفتم دیوان عالی کشور تایید شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در میاندوآب
به گزارش رکنا، یک زندانی در شهرستان میاندوآب از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، متهم به نام مجید، ۲۱ ساله، سه سال پیش در پی یک درگیری مرتکب قتل و بازداشت شد. وی نهایتا توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شد.

در نهایت با میانجیگری ابراهیم جوادی یکی از پیشکسوتان بزرگ کشتی، خانواده اولیای دم حاضر به بخشش قاتل شدند.

در این گزارش آمده است؛ متهم به زودی بار دیگر در دادگاه کیفری به اتهام قتل از جنبه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی‌ پای میز محاکمه خواهد رفت.

رهایی یک زندانی از اعدام در شهرستان شوط
به گزارش میزان، یک زندانی در شهرستان شوط واقع در استان آذربایجان غربی از اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: متهم در سال ۱۳۹۶ مرتکب قتل شده بود که با رسیدگی قضایی حکم اعدام وی صادر شده بود.

ناصر عتباتی افزود: با تلاش رئیس دادگستری شوط، هسته جهادی بخشایش و ریش سفیدان محلی، اولیای دم رضایت خود را اعلام و متهم از اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۲۳



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=91239

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر