۱۴۰۳-۰۱-۱۹

علی بستاکی جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شد

خبرگزاری هرانا – علی بستاکی، شهروند ساکن شهرستان شازند، امروز شنبه هجدهم فروردین ماه پس از مراجعه به شعبه ۱۰۱ اجرای احکام کیفری دادگاه انقلاب شازند، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اراک منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی بستاکی به زندان اراک منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای بستاکی امروز شنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۳، پس از مراجعه به شعبه ۱۰۱ اجرای احکام کیفری دادگاه انقلاب شهرستان شازند بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اراک شد.”
علی بستاکی در تاریخ ششم آبان ماه سال گذشته، در جلسه دادرسی به اتهامات خود که توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شازند برگزار شده بود، در مقابل اتهاماتی نظیر تحریک مردم به درگیری و جنگ با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، توهین به مامورین و مقامات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به دفاع از خود پرداخت. او نهایتا چندی بعد با حکم قاضی به تحمل سه سال حبس محکوم شد.

علی بستاکی در تاریخ بیست و ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۲، پس از حضور در پلیس امنیت بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. وی سرانجام مورخ شانزدهم آبان ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان اراک آزاد شد.

علی بستاکی پیشتر نیز در سال ۱۴۰۱ بازداشت و پس از بیست روز به دنبال بخشنامه عفو آزاد شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۱۸



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=91105

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر