۱۴۰۳-۰۱-۱۹

محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت فرهاد حافظی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – فرهاد حافظی سمنانی (آزرم)، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. وی علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد حافظی سمنانی، زندانی سیاسی در زندان اوین از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای حافظی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای حافظی از بیماری گوارشی و خونریزی مقعدی رنج میبرد و نیازمند درمان است. با این حال، این زندانی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.”
آقای حافظی در خردادماه ۱۴۰۲ توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل یک سال حبس و همچنین در خصوص اتهامات توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، به دو سال حبس مجموعا هشت سال زندان محکوم شده بود.

چندی بعد حکم صادره توسط شعبه سی و ششم دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص آقای حافظی سمنانی قابل اجرا خواهد بود.

فرهاد حافظی سمنانی (آزرم) در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد به بند عمومی زندان اوین انتقال داده شد.

فرهاد حافظی سمنانی (آزرم)، فرزند کامران و شهروند ساکن تهران است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۱۸



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=91102

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر