۱۴۰۳-۰۳-۱۳

اقدام به خودکشی ادهم نارویی، زندانی محکوم به اعدام در زندان زاهدان

خبرگزاری هرانا – ادهم نارویی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان زاهدان، شامگاه پنجشنبه دهم خردادماه، از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان خاتم الاانبیاء این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز پنجشنبه دهم خرداد ۱۴۰۳، ادهم نارویی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در بند ۹ زندان زاهدان، دست به خودکشی زد.

دلیل اقدام به خودکشی آقای نارویی که از طریق بلعیدن قرص صورت گرفته، فشارهای عصبی ناشی از ترس از احتمال اجرای حکم اعدام این زندانی گزارش شده است. وی در پی وخامت حال، به بیمارستان خاتم الانبیاء شهر زاهدان اعزام شده است.

اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۲، حکم ادهم نارویی به همراه محمد زین الدینی که در پرونده ای مشترک از بابت اتهام محاربه از طریق اقدام مسلحانه در رابطه با کشته شدن سه نیروی امنیتی به اعدام محکوم شده بودند، در دیوان عالی کشور تایید شد.

ادهم نارویی در تاریخ چهارم خردادماه ۱۴۰۰ و محمد زین الدینی در مهرماه سال ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در شهر لاشار از توابع شهرستان اسپکه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این شهروندان پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه های امنیتی در زاهدان به زندان این شهر منتقل شدند.

پرونده این زندانیان چندی بعد از شعبه ۶ بازپرسی دادسرای زاهدان به شعبه یک دادگاه کیفری استان ارجاع شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، این افراد در زمان برگزاری جلسه دادگاه اتهامات مطروحه علیه خود را رد کردند. تایید حکم آنها نیز در زندان به آنها ابلاغ شده است.

پیشتر یک منبع آگاه نزدیک به خانواده یکی از زندانیان ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داده بود: «محمد و ادهم بی‌گناه بوده و اتهامات مطرح شده علیه آنها بی‌اساس است. پیشتر، در جریان یک درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه سیرچاه، چند تن از خویشاوندان محمد کشته شدند که این حادثه منجر به مرگ سه تن از ماموران امنیتی شد. در این درگیری، فردی که به این سه مامور تیراندازی کرده بود نیز کشته شد. با این حال، این دو نفر که هیچ دخالتی در این ماجرا نداشته‌اند، دستگیر شدند.»

به گفته این منبع مطلع، خانواده این زندانیان در زمان مراجعه به مراجع قضایی جهت پیگیری وضعیت فرزندانشان با رفتار توهین آمیز رو به رو شده اند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۳/۱۲



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=92980

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر