۱۴۰۳-۰۳-۱۴

بیش از ۵۰ روز بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت آتنا فرقدانی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – آتنا فرقدانی، کارتونیست و فعال مدنی علیرغم گذشت بیش از پنجاه روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد. او که از اواخر اردیبهشت ماه، با حکم کمیته انضباطی زندان ممنوع الملاقات شده بود، کماکان با این محرومیت مواجه است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، خانم فرقدانی علیرغم گذشت پنجاه و یک روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد و با حکم کمیته انضباطی این زندان، همچنان ممنوع الملاقات است. وی با اتهاماتی از جمله اهانت به مقدسات، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مواجه است و تاکنون جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش برگزار نشده است.
این فعال مدنی در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه سال جاری، به دلیل اعتراض به وضعیت یکی از هم بندی های خود، از ملاقات با خانواده خود محروم شده است.

شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، آتنا فرقدانی در اقدامی اعتراضی قصد داشت که یکی از نقاشی های خود را بر دیواری در خیابان پاستور تهران به نمایش بگذارد، در حین انجام این کار، توسط نیروهای امنیتی با اعمال خشونت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او همچنین در تاریخ هفدهم خرداد ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود. چند روز بعد وی توسط شعبه یکم دادسرای اوین از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی تفهیم اتهام شده و نهایتا با قرار تامین کیفری آزاد شده بود.

آتنا فرقدانی، کارتونیست و فعال مدنی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۳/۱۴



source https://aghvam.bashariyat.org/?p=92992

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر